Artykuł w prasie włoskiej na temat wyposażania sklepów mięsnych przez ITALFROST.

Technologia i design gwarantują najlepsze produkty

Italfrost to polska firma, która projektuje i zaopatruje sklepy od 1994 roku. Początkowo koncentrowała się na dużych supermarketach, ale zdała sobie sprawę, że nie ma odpowiedniego sprzętu do sprzedaży mięsa i innych produktów rzeźniczych w Polsce. Na rynku dominowały polskie i niemieckie zakłady produkcyjne, a właściciele sklepów i zakładów mięsnych nie rozumieli specyfiki tej działalności, nie stosowali technologii i nie byli pod tym względem przygotowani. Firma jest partnerem Criocabin od ponad 10 lat: pierwszą zainstalowaną ladą chłodniczą z prostą przednią szybą była Ebony. Lada prcuje, klienci są bardzo zadowoleni i będzie pracowała przez następne 10 lat.

Dlaczego postanowiliście skorzystać z usług włoskiej firmy?

Z logicznego punktu widzenia, kto ma największe doświadczenie w chłodzeniu i konserwowaniu żywności? Mieszkańcy północy, gdzie temperatury są zwykle niższe, czy mieszkańcy południa, gdzie, szczególnie latem, temperatury są wysokie? Odpowiedź jest prosta: Europa Południowa ma większe doświadczenie. Ponadto nowoczesny design przyciąga klienta końcowego. Tak więc technologia, doświadczenie i design kierowały naszym zainteresowaniem firmą Criocabin.

Jak ważne są wysokiej jakości urządzenia i innowacje w tej dziedzinie?

Dla naszych klientów i dla nas, wysoka jakość gwarantuje prezentację i utrzymanie żywności w najbardziej odpowiednich warunkach. Dzięki temu klient końcowy przywozi do domu zakupiony produkt - mięso, wędliny lub inne - o tych samych walorach smakowych i wizualnych. Innowacja nie tylko dostosowuje do nowych produktów, ale bazuje na doświadczeniu i tym, czego brakowało w starych rozwiązaniach, usprawniając pracę rzeźnika i konserwując produkt.

Jaką organizację przestrzeni proponujesz swojemu klientowi?

Ponieważ w Polsce dieta opiera się głównie na mięsach czerwonych i białych, bardzo ważne jest gospodarowanie i prezentacja produktu w odniesieniu do asortymentu. Dlatego należy działać na podświadomość klienta i kierować go w stronę rzadziej kupowanych produktów. W oparciu o wieloletnie doświadczenie stworzyliśmy „format” do umieszczania towaru na ladach chłodniczych: zaczynamy od sałatek, przechodzimy przez nabiał, wędliny, a kończymy na mięsie. Dzięki temu nie mamy problemu z natłokiem klientów, którzy zazwyczaj dłużej kupują mięso ze względu na jego ilość i liczne możliwości przetwórcze produktu.

Jakie są główne cechy, których oczekujesz od producenta i jak ważne jest, aby mieć partnera, który rozumie i interpretuje różne potrzeby?

Interesują nas urządzenia chłodnicze, które spełniają wymagania naszych klientów, są niezawodne i wykonane z odpowiednich materiałów, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dodatkowo muszą być dedykowane do poszczególnych grup produktowych i posiadać niepowtarzalny design. Materiały - stal nierdzewna AISI 304 - i technologia pozwalająca na utrzymanie właściwej równowagi wilgotności dla optymalnej konserwacji mięsa, parowniki, niezniszczalne poddane procesowi kataforeziy, urządzenia kontrolne i sondy weryfikacyjne. Dział techniczny jest elastyczny i stara się z maksymalną dyspozycyjnością zastosować nasze sugestie dotyczące usterek ujawnionych podczas montażu i eksploatacji urządzeń.

Czy serwowanie potraw w sklepie mięsnym w Twoim kraju to rosnący trend, czy jest to już powszechna praktyka?

Przetwarzanie i zarządzanie dostawami mięsa w bistro, restauracji lub barze nie jest jeszcze popularne. W naszych projektach staramy się sugerować to rozwiązanie szczególnie w centrach dużych miast, gdyż jest to zjawisko, które staje się coraz bardziej modne.

Jakie jest pochodzenie mięsa, które oferują rzeźnicy Twoich klientów?

Jako firma zaopatrujemy małe lub rodzinne sklepy, więc mięso pochodzi od okolicznych rolników. Dzięki doskonałej jakości jest to mięso, które należy traktować w szczególny sposób. Służy również do produkcji szynek i wędlin według lokalnych receptur. Wszystkie produkty bez konserwantów muszą mieć odpowiednią temperaturę i wilgotność. Te warunki gwarantują urządzenia Criocabin G-Concept.

W jakim stopniu Twoja działalność jest związana z terytorium?

Nasza firma nie ogranicza się tylko do lokalnego obszaru. Zajmujemy się wyposażaniem i zaopatrzeniem sklepów na terenie całej Polski. Nasi klienci dzięki doświadczeniu, przekazowi ustnemu i reklamie znają jakość oferowanych produktów chłodniczych, a zapytania napływają z całego kraju. Informacje o nas dotarły również do krajów za granicą: otworzyliśmy sklepy w Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Szwecji.

Coraz częściej mówi się o „rzeźniku przyszłości” i innowacjach: jak ewoluuje sklep mięsny w Polsce?

Producenci mięsa rozumieją, że cena to nie wszystko. Gospodynie domowe szukają wysokiej jakości żywności. Rzeźnicy przyszłości, małe firmy i małe sieci muszą oferować produkty na wysokim poziomie, dlatego rzeźnicy przyszłości szukają urządzeń, które pozwolą zachować optymalne warunki oferowanych produktów. Oczywiście design to kolejny czynnik, który przyciąga klienta. Nie zapominając o obsłudze, czyli wyszkolonej kadrze, która potrafi odpowiednio doradzić i opisać produkt klientowi. Sklep mięsny przyszłości to także bistro z kuchnią, niezbyt dużą, aby klient mógł skosztować prostych dań, świeżo przygotowanych i z lokalnych produktów. W dobie konkurencji i pośpiechu klienci nie mają już czasu na przygotowywanie posiłków w domu. Małe bistro może znacznie ułatwić i uprzyjemnić im życie.

W ostatnich latach Criocabin przewidział, wspierał i wprowadzał innowacje, które zastosowano w sklepach mięsno wedliniarskich zarówno we Włoszech, jak i za granicą. Innowacja w świecie rzeźnictwa to przede wszystkim innowacyjne technologicznie metodologie, ale także zmiana współczesnych koncepcji żywności. Byliśmy świadkami konkretnych projektów sklepów mięsnych ich przemian , w których mieliśmy zaszczyt uczestniczyć..

Artykuł w prasie włoskiej I MEAT Giornale o firmie ITALFROST Sp.z o.o